OchoQuince Magazine presenteert haar t-shirts lijn

/ fenneke

Wie zijn jullie?

Wij Jezus Villaverde, cultureel journalist en filmcriticus. En Jorge Dueñas, kunsthistoricus en digital artist.

Hoe is OchoQuince Magazine ontstaan?

OchoQuince is ontstaan, net als alle goede ideeën, in een bar met kop koffie en een biertje. Het was een koude december middag in Madrid en uit enthousiasme en opwinding besloten we om iets te beginnen dat te maken had met al de tijd die we spendeerden aan het bekijken van tv-series. Bovendien is de diversiteit van onze twee profielen, één meer gericht op het uiterlijk en de ander in het verhaal, een hele goede combinatie voor het analyseren van fictie en we dachten dat het goed zou zijn om deze kans te benutten.

Wat kunnen we vinden in het magazine?

In het magazine publiceren we culturele analyses van tv-serie door ons en onze medewerkers (onze vrienden) vanuit verschillende perspectieven. Geen typische afleverings reviews, we gaan een stap verder, op zoek naar verbindingen met andere culturele producten, andere invalshoeken, etc. Op hde website hebben meer ruimte voor analyses van seizoenen van de series.

Waar komt jullie inspiratie vandaan?

Onze eerste referentie was het boek Teleshakespeare van Jordi Carrión. En vele andere collega's inspireren ons dagelijks, zoals artikelen van Javier Melendez in Yorokobu bijvoorbeeld. Alhoewel de series zelf natuurlijk de belangrijkste bron van inspiratie zijn.

Wat is de meest onverwachte verrassing voor OchoQuince Magazine tot un toe?

Zonder twijfel de goede ontvangst op sociale netwerken. We begonnen met het project omdat we gepassioneerd waren over het idee, maar wisten niet of het anderen zou kunnen interesseren. Na verloop van tijd hebben we veel nieuwe, serie-verslaafde vrienden gemaakt, waarvan velen un meewerken aan ons project. Uiteindelijk is dat het mooiste.

Hoe is het idee om t-shirts van tv series te creëren ontstaan?

Uit onze eigen geekiness. Dit zijn de t-shirts die we zouden willen dragen met onze favoriete quotes van onze favoriete series.

Vertel ons een anecdote over jullie werk

Voor het eerste interview dat we deden voor de radio om ons project te vertellen, gebruikten we een hands-free telefoon en het geluid was niet erg goed. Toen we achteraf het interview online nogmaals beluisterden, beseften we dat aantal antwoorden niets te maken hadden met de gestelde vraag. En we ziin niet eens politici!

Wat is Camaloon voor jullie?

Een coole, trendy online shop. Toen we begonnen met OchoQuince Magazine hebben we door Camaloon buttons met ons logo laten maken. Het resultaat vonden we zo mooi, dat we wisten we waar we terecht konden toen we dachten aan het maken van t-shirts.

Laatste commentaar?

¡Valar morghulis!

comments powered by Disqus