FAQ

Tips voor uw roll-up banner design

Roll-up banners worden breed ingezet voor reclame- en informationele doeleinden, bijvoorbeeld tijdens tentoonstellingen of beurzen. Ze zijn nog steeds erg populair, ondanks het feit dat roll-up banners al lange tijd gebruikt worden. Dit is niet verrassend als we kijken naar de ontwikkelingen in druktechnieken en materiaalkwaliteit. Hierdoor zijn de visuele elementen van hoge kwaliteit, de structuur stevig en tegelijkertijd erg licht.

Het is aan u om het maximale uit uw roll-up banner design te halen. Om u op gang te helpen hebben wij 4 tips opgesteld om uw effectieve roll-up banner online te ontwerpen.

1. Laat uw roll-up banner opvallen door middel van kleuren

Het gebruik van de juiste kleuren kan de aandacht van uw publiek trekken. Het is belangrijk om onderscheidend te zijn, maar u moet uw kleurgebruik altijd in lijn houden met uw bedrijfslogo en -identiteit. Kleuren op een consistente manier gebruiken in al uw promotieproducten, zoals pennen of T-shirts, kan uw klanten helpen om uw merk te herkennen en te onthouden. Een ander belangrijk aspect met betrekking tot kleurgebruik is het waarborgen van de leesbaarheid van de weergegeven informatie.

2. Plaats uw logo of belangrijkste informatie bovenaan

De bovenzijde van de meeste roll-up banners is op ooghoogte van een gemiddelde volwassene. Wellicht kent u dit concept van supermarktschappen; de aandacht van mensen wordt het snelst getrokken door elementen op ooghoogte. Voor u is dit een perfecte kans om uw bedrijf in de gedachten van uw publiek te printen door uw logo of andere belangrijke boodschap bovenaan uw roll-up banner design te plaatsen.

3. Order informatie in een 'logische' volgorde

Wanneer we bijvoorbeeld belangrijke notities in onze notitieblokken bekijken, dan zijn we gewend om van links naar rechts en van boven naar beneden te lezen. Mensen scannen en lezen banners op precies dezelfde manier. Het verschil is dat de tijd de besteed wordt aan het lezen van banners veel minder is, dus beperk het aantal woorden tot een minimum door enkel op écht belangrijke informatie te focussen.

4. Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit

Wie houdt er niet van visuele elementen zoals afbeeldingen? Ze zijn een ideale manier om uw roll-up banner aantrekkelijker te maken en de aandacht van uw doelgroep te trekken. Het validatieteam van Camaloon controleert ieder roll-up banner design voordat het drukproces begint, om te garanderen dat uw foto's in hoge kwaliteit bedrukt worden.

Een banner moet hetzelfde beschouwd worden als ieder ander onderdeel binnen uw marketingstrategie. Denk bijvoorbeeld aan het publiek dat u wilt bereiken, wat uw doelen zijn en welke boodschap u wilt verspreiden. Heeft u al nagedacht over deze aspecten? Ga aan de slag en bedruk uw eigen promotieartikelen!


/ edwin.bolink
Camaloon gebruikt cookies om je browse ervaring op onze site te verbeteren. Meer informatie door het lezen van onze cookiebeleid. Door op de site te blijven browsen bevestig je dat je het begrijpt en accoord gaat. We stellen het op prijs!