Waarom investeren in merchandising?

/ federico

Welk rendement kan een bedrijf verwachten bij het investeren in gepersonaliseerde producten?

Het promoten van uw bedrijf via gepersonaliseerde goodies is een optie die steeds meer wordt gekozen, aangezien steeds meer kleine en middelgrote bedrijven investeren in deze vorm van reclame. Correct gebruikt, zou het een belangrijk communicatiehulpmiddel kunnen zijn dat helpt om de bedrijfswaarden over te brengen.

Neem bijvoorbeeld Ulule, een populair crowdfunding platform. Achter de keuze van Ulule om merchandising- en promotionele producten te gebruiken, schuilt de wens om via mond-tot-mondreclame meer gebruikers te bereiken.

Eén van de eerste ideeën was om hun merk te promoten via gepersonaliseerde stickers en draagtassen. Dit zijn veelgebruikte goodies die de meeste gebruikers leuk zullen vinden en zijn populair in verschillende segmenten en markten. Na enige tijd voegden ze buttons en magneten toe. Kleine en lichte goodies die thuis, op het werk of zelfs op reis gebruikt kunnen worden.

De geschenken die Ulule gebruikt, passen ook heel goed bij het op beloning gebaseerde crowdfunding platform. Op deze manier vervullen de merchandisingartikelen een dubbele rol: op korte termijn klanten belonen en op lange termijn de loyaliteit van de gebruikers vergroten.

Ontdek onze tassen

comments powered by Disqus